Etsimme ratkaisuja
Esimerkkejä asiakascaseistamme
Hallintopalveluiden henkilöstö- ja asiakastyytyväisyydessä kehitettävää

Ongelma
Organisaatiossa ei ollut yhtenäistä, koostettua ja ajantasaista tietoa hallintopalveluiden resursseista, osaamisesta tai haasteista. Tämä aiheutti ongelmia johtamisessa ja prosessien kehittämisessä. Todettiin myös, että henkilöstö- ja asiakastyytyväisyydessä oli kehitettävää.

Toimenpiteet
Haastattelimme työntekijät ja esihenkilöt. Niiden pohjalta koostimme raportin yrityksen nykytilasta, osaamisesta, haasteista ja mahdollisuuksista sekä skenaarioista. Lopullinen raportti esiteltiin johtoryhmälle jatkotoimenpiteitä varten.

Ratkaisu
Hallintopalveluiden nykytilan auditointi ja toimenpide-ehdotukset.
Korjaamon johtamishaasteet

Ongelma
Yhtenäinen ja ajantasainen tilannekuva korjaamon toiminnasta puuttui, joka vaikeutti johtamista.

Toimenpiteet
Haastattelimme työntekijät, esihenkilöt ja luottamushenkilöstön. Niiden pohjalta koostimme raportin yrityksen nykytilasta, haasteista ja mahdollisuuksista. Lopullinen raportti esiteltiin johtoryhmälle jatkotoimenpiteitä varten.

Ratkaisu
Korjaamon toiminnan nykytilan auditointi ja toimenpide-ehdotukset.
Oulun kaupungin ympäristö- ja yhdyskuntapalveluiden prosesseissa ja asiakaspalvelussa kehitettävää

Ongelma
Organisaatiossa tunnistettiin tarve kehittää tiettyjä yhteisiä prosesseja, joiden toiminta lävistää kaikki hallintokunnat.

Toimenpiteet
Lähdimme liikkeelle projektin lähtötietojen selvittämisestä ja sisältöjen määrittelystä. Siirryimme tekemään projektisuunnitelmaa, jonka pohjalta aikataulutimme toimenpiteet. Projekti eteni suunnitelman ohjaamana ja toteutusta seuraten. Raportoimme projektin vaiheista johdolle ja viestimme organisaatiossa kohderyhmäkohtaisesti. Arvioimme projektin ja siitä tehdyn loppuraportin yhdessä asiakkaan kanssa. Laadimme asiakkaalle projektin jälkeisen jatkotoimenpidelistan toteutusta varten.

Ratkaisu
Hallintokuntarajat ylittävän asiakaspalvelun ja prosessien auditointi sekä tavoitetilan määrittely. Projektin suunnitteleminen, toteuttaminen ja johtaminen alusta loppuun.
Epäselvä lähtötilanne kahden palkkajärjestelmän integroinnissa

Ongelma
Organisaatiossa oltiin yhdistämässä kahta eri palkkajärjestelmää. Integraation yhteydestä puuttuivat ajantasaiset nykytilan kuvaukset eikä yhtäläisyyksistä tai eroavaisuuksista ollut selkeää käsitystä.

Toimenpiteet
Perehdyimme molempiin palkkajärjestelmiin ja tunnistimme niiden keskeiset eroavaisuudet. Dokumentoimme best practices -toimintatavat, jotta prosessit olisivat jatkossa entistä sujuvampia. Laadimme prosessikuvaukset asiakkaan käyttöön.

Ratkaisu
Tunnistettiin palkkajärjestelmien olennaiset eroavaisuudet. Dokumentoitiin olemassa olevat hyvät käytänteet laatimalla prosessikuvaukset.

Etsimme
ratkaisuja
Ulkopuolinen auditointi avaa näkemään oman toiminnan kipupisteet ja pullonkaulat. Olemme niiden löytämisen ammattilaisia ja osaamme nähdä ne oikeassa valossa.
Emme etsi ongelmia
vaan ratkaisuja.

Sovitamme
prosesseja
Prosessit ovat kaiken toiminnan ydin – tämän vuoksi niiden tulee olla sujuvia ja tavoitteita tukevia. Meillä on vahva osaaminen erilaisten prosessien kehittämisestä ja sujuvoittamisesta.
Haluamme sovittaa prosessit osaksi strategiaa.

Luomme
uutta
Luomme uusia prosesseja sekä autamme strategiatyössä.

Hiomme
strategiat
Strategiaprosessi vaatii osaamista. Olemme olleet mukana useissa strategiaprosesseissa ja tiedämme, miten onnistunut ja toimiva strategia työ tehdään ja viedään käytäntöön.
Hiomme strategiasta
briljantin.
Asiakkaitamme:














